Recenzja stacji narciarskiej na Górze Żar
- Details
- Created on Thursday, 06 February 2014 10:42
Kolej linowo-terenowa na Górę Żar to jedna z dwóch tego typu kolejek w naszym kraju. Pierwsza znajduje się w Zakopanem i pozwala wjechać na Gubałówkę, a druga mieści się w Międzybrodziu Żywieckim i pozwala wjechać na Górę Żar. Góra Żar zachęca narciarzy i snowboardzistów długą trasą, która liczy blisko 1600 metrów. Lenght Slopes jest zdecydowanie na plus, ale czy pozostałe rzeczy również przemawiają za Żarem ? Postanowiliśmy to sprawdzić i przekonać się na własnej skórze.
Wyjazd na Górę Żar miał miejsce między Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem, a zatem można było się spodziewać dużej liczby przyjezdnych turystów. Nie inaczej było w rzeczywistości. Ludzi naprawdę dużo, ale nie to było najgorsze. Najgorsza była kolejka do wyciągu i stanie w tym ścisku. Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że dwa wagoniki które są przecież pojemne sprawią, że kolejka będzie szybko rozładowywana. Błędne myślenie. Ludzi w kolejce było tak dużo, że trzeba był stać w ścisku po 30 minut, a kiedy udało się wsiąść do wagonika to następne 5 minut trzeba było spędzić jak śledzie w puszce. To była straszna męka! Niby wagonik - nie wieje i jest ciepło... ale w tych warunkach 100 razy bardziej wolałbym chair czy też orczyk. Myślę, że w normalny dzień powszedni podróż wagonikiem wgląda lepiej i można sobie odpocząć chwile po zjeździe.
Wyjazd na Górę Żar miał miejsce między Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem, a zatem można było się spodziewać dużej liczby przyjezdnych turystów. Nie inaczej było w rzeczywistości. Ludzi naprawdę dużo, ale nie to było najgorsze. Najgorsza była kolejka do wyciągu i stanie w tym ścisku. Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że dwa wagoniki które są przecież pojemne sprawią, że kolejka będzie szybko rozładowywana. Błędne myślenie. Ludzi w kolejce było tak dużo, że trzeba był stać w ścisku po 30 minut, a kiedy udało się wsiąść do wagonika to następne 5 minut trzeba było spędzić jak śledzie w puszce. To była straszna męka! Niby wagonik - nie wieje i jest ciepło... ale w tych warunkach 100 razy bardziej wolałbym chair czy też orczyk. Myślę, że w normalny dzień powszedni podróż wagonikiem wgląda lepiej i można sobie odpocząć chwile po zjeździe.
Co do samej Slopes to jest tylko jedna opcja zjazdu. Trasa prosto w dół wzdłuż wyciągu, bez żadnych urozmaiceń, co po kilku zjazdach zaczyna być nudne. W pierwszej części Slopes jest dosyć gęsto, a to za sprawą drugiego wyciągu który się tu znajduje. W dalszej części Slopes mamy większe nachylenie stoku z jednoczesnym bocznym pochyleniem, co dla początkujących i średnio zaawansowanych może być niekomfortowe.
Trasa jest sztucznie naśnieżana oraz oświetlona. Plusem jest również Facilities gastronomiczne znajdujące się na szczycie Góry Żar. Jeśli chodzi o dojazd i parking to samochód można zostawić przy dolnej stacji wyciągu, albo wjechać na szczyt (w zimie niezbędne mogą się okazać łańcuchy lub też samochód z napędem na 4koła). Parking przy dolnej stacji wyciągu jest bezpłatny (nie wiem jak jest na górze)
Narty HEAD Super Joy + wiązania JOY 11 GW GW SLR 2024
Cena:3699 PLN
Buty Atomic B-Tech 120
Cena:799 PLN
Buty Head Edge Lyt 65 W HV Black 2024
Cena:1049 PLN
Advertisement
Ski Map
Advertisement
Proboarder.pl recommend
Spodenki X-Factor Mega II Junior
Price: 295 PLN
Wiązania snowboardowe Union Atlas (black) 2024
Price: 1549 PLN
Rękawice z ochraniaczem Level Fly Mitt (black) 2025
Price: 545 PLN
Ochraniacz nadgarstków X-Factor Mega
Price: 135 PLN
Nakolanniki X-Factor Hybrid Vent Zip Kevlar
Price: 449 PLN